Veldhovense VVD is er voor alle generaties

Duo-lijsttrekkerschap bij komende verkiezingen voor lijst 1

De Veldhovense VVD gaat in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van start met twee lijsttrekkers. Fractievoorzitter Sander Antonis (27) én raadslid Peter Saris (50) voeren de lange lijst met kandidaten aan. Op de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022 staan ruim veertig enthousiaste Veldhovenaren.

“Zo’n grote lijst trek je niet alleen” zegt Sander Antonis, “en dat is meteen de reden waarom we dit met twee man sterk gaan doen! Peter is nog niet eerder lijsttrekker geweest maar vanwege zijn rol als campagneleider bij de verkiezingen vanaf 2010 is hij door de wol geverfd.”

Peter geeft op zijn beurt aan blij te zijn met een ‘jonge hond’ als Sander aan zijn zijde: “Als drukke gezinsman heb ik vaak wel goede ideeën maar niet altijd de tijd om ze zelf goed uit te kunnen voeren, als duo heb je nóg meer energie en altijd iemand om mee te sparren. Dit laatste doen we met grote regelmaat en dat bevalt me uitstekend.”

De lijst van de Veldhovense VVD is samengesteld door een driekoppige kiescommissie die werd aangevoerd door Tweede Kamerlid Daan de Kort. Daan geeft aan dat er ontzettend veel gesprekken gevoerd zijn en dat de commissie rekening moest houden met veel factoren.

Zo maakt de Veldhovense VVD er geen geheim van om jongeren kansen te bieden om in de raad te komen. Van de eerste vijftien kandidaten zijn er vijf jonger dan dertig jaar. Maar liefst zes van de vijftien  zijn nieuwkomers. Ook hier hecht de VVD waarde aan. “Tegelijkertijd moet je er ook voor waken dat opgedane kennis uit het verleden niet verloren gaat.”: zegt Daan de Kort. “We zijn daarom dolblij dat ervaren politici als Vivianne van Wieren en Peter Saris prominent in de top vijf staan.”

Nog nooit had de Veldhovense VVD zoveel kandidaten. Sander en Peter geven aan dat ze dit onder andere te danken hebben aan de doorlopende campagne die bestaat uit werkbezoeken, liberale borrels en het uitreiken van de doener van de maand. De zichtbaarheid is hierdoor al vanaf 2014 flink toegenomen. In 2018 plukte de Veldhovense VVD hier reeds de vruchten van door het eerst in haar geschiedenis de grootste partij van Veldhoven te worden.

De voorbereidingen van de campagne voor maart 2022 zijn in volle gang. Een ongetwijfeld leuke en spannende tijd staat de Veldhovense politiek te wachten. We wensen al onze politieke collega’s veel plezier en succes!